دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟
سرخط خبرها

افتتاح نخستین مرکز «سراج» دانش‌آموزی کشور در مشهد

  • کد خبر: ۲۱۶۹۷۹
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
افتتاح نخستین مرکز «سراج» دانش‌آموزی کشور در مشهد
نخستین مرکز سلامت روانی اجتماعی دانش‌آموزی کشور با عنوان «سراج» در مشهد افتتاح شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حمیدرضا قربان‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در آیین افتتاح نخستین مرکز «سراج» دانش‌آموزی کشور که امروز در مشهد، برگزار شد، اظهار کرد : این مرکز طی تفاهم نامه‌های میان این معاونت و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مبنی بر توسعه اقدامات سلامت محور در خصوص سلامت روانی و اجتماعی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها راه‌اندازی شده است.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه دانش‌آموزانی که از طریق مرکز مشاوره آموزش و پرورش و یا مراکز خدمات جامع سلامت معرفی می‌شوند تحت دریافت خدمات رایگان پزشکی، مددکاری و روانشناسی بالینی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان از جمله اهداف مهم در حوزه سلامت بوده و امیدواریم که با راه‌اندازی نخستین مرکز سراج دانش‌آموزی کشور در مشهد شاهد رشد و توسعه بیش از پیش در این زمینه باشیم و می‌توانیم این مرکز فعال شده در مشهد را به عنوان یک الگوی موفق در این حوزه به تمامی نقاط کشور معرفی کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اهمیت و ضرورت همکاری‌ها و تعاملات بین بخشی در ارتقای سلامت دانش‌آموزی و جامعه، بیان کرد: راه‌اندازی این مرکز گامی مهم در مسیر تحقق اهداف سلامت‌محور، آن هم در سنین دانش‌آموزی بوده است.

وی با بیان اینکه سلامتی از نظر سازمان بهداشت جهانی دارای ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی بوده است، افزود: بعد معنوی سلامت به عنوان ستون اصلی یک خیمه است، اهمیت این بعد سلامت بر هیچکس پوشیده نیست و باید در خصوص تمامی ابعاد سلامت محور به‌ویژه سلامت معنوی مطالبه‌گر باشیم.

قربان زاده با اشاره به اینکه چناچه سلامت معنوی آسیب ببیند سایر ابعاد سلامت دچار مشکل خواهد شد، بیان کرد: پذیرش شوندگان این مرکز دانش‌آموزانی هستند که از طریق مشاوره آموزش و پرورش و یا مراکز خدمات جامع سلامت معرفی می‌شوند.

راه اندازی ۴۰ مرکز سراج در مشهد پیش‌بینی شد

مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم گفت: راه‌اندازی ۴۰ مرکز سراج در سطح شهر مشهد پیش‌بینی شده که امروز اولین مرکز آن که الگوی سراج دانش‌آموزی بوده افتتاح شد، مرکزی که برای نخستین بار در سطح کشور دایر شده است.

دکتر ندا اخروی با ذکر این نکته که در این مرکز اساس کار بر مراقبت مشارکتی و همراهی درمان دارویی و درمان‌های روانشناختی است، افزود: همچنین مدیریت عوامل اجتماعی موثر بر سلامت روان دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها از دیگر اهداف راه‌اندازی مرکز سراج دانش‌آموزی مشهد بوده است.

وی ادامه داد: تمامی خدمات مرکز سراج دانش‌آموزی به‌صورت رایگان و توسط پزشک، روانشناس بالینی و مددکار در ساعت اداری روز‌های کاری ارائه می‌شود.

این مسئول بیان کرد: امید است با اجرای این برنامه و اقدامات موثری که صورت می‌گیرد، بتوانیم گام‌هایی موثر در راستای سلامت روانی و اجتماعی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها برداریم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->